دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت‌الله العظمی سبحانی؛ اسلام عقلانی‌ترین دین است

No image
آیت‌الله العظمی سبحانی؛ اسلام عقلانی‌ترین دین است
آیت‌الله العظمی سبحانی گفت: پاپ به جای اینکه خود را بی‌عقل بداند، می‌گوید، اسلام دین عقلانی نیست.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، سبحانی در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی در تفسیر آیه 33 سوره رعد افزود: براهینی که در این آیه برای اثبات توحید آمده و پیامبر (ص) آنها را بیان کرده از براهین روشن است.
وی خاطرنشان کرد: اختلاف عرب‌ جاهلی با پیامبر اسلام در ربوبیت خالق بود که آنان قائل بودند بخشی از کارگردانی و اداره جهان به دست خداست و بخش دیگر آن توسط بت‌هاست.
سبحانی با اشاره به این آیه شریفه گفت: خداوند به مشرکان می‌فرماید، شما که برای من شریک قائل هستید نام آنها را ببرید، اینها چه شریکی هستند که من از آنها خبر ندارم.
وی افزود: تقلید از پدر و مادر، مشرکان را از حقایق بازداشته بود و آنها عزت و ذلت را در وجود بت‌ها می‌دیدند.
سبحانی تصریح کرد: عقل را از دین نمی‌توان تفکیک کرد و همین آیات قرآن به روشنی اثبات می‌کند که دین اسلام عقلانی‌ترین دین خداست.
 
منبع:  http://www.isna.ir/

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS