دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی؛ فرهنگ مهدویت، فرهنگ ایثار و معنویت و رسیدن به قله کمال انسانیت است

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی مسلمانان جهان را به برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان فراخواندند.
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی؛ فرهنگ مهدویت، فرهنگ ایثار و معنویت و رسیدن به قله کمال انسانیت است
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی؛ فرهنگ مهدویت، فرهنگ ایثار و معنویت و رسیدن به قله کمال انسانیت است

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی مسلمانان جهان را به برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان فراخواندند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به مناسبت نیمه‌شعبان با صدور پیامی از همه مسلمانان و عدالت‌خواهان جهان به‌ویژه شیعیان و ملت بزرگ و سرافراز ایران خواستند که جشن‌های بزرگ نیمه شعبان، سالروز میلاد مسعود یگانه منجی عالم بشریت را با شکوه هر چه بیشتر برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه نیمه شعبان یکی از ایام الله بزرگ و موعود تمام انبیا و وارثان الهی است تأکید کرد که تجلیل از نیمه شعبان، تجلیل و احترام به ارزش‌های بزرگ انسانیت و تجلیل از کعبه آمال و آرزوهای بشریت در طول تاریخ است. احیا و زنده نگهداشتن سنت حسنه چراغانی عمومی و تشکیل مجالس باشکوه و دعوت از سخنرانان مذهبی و مداحان و تشویق جوانان و اعطای جوایز به آنان، وظیفه همه مسوولان و رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیماست.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مهدویت، فرهنگ نور و هدایت و فرهنگ ایثار و معنویت و رسیدن به قله کمال انسانیت است گفت: فرهنگ مهدوی را باید از خرافه‌گویی جدا کرد و آن را با استدلال قوی و برهان‌های محکم و عقلایی به مردم جهان ارائه کرد. ما آنقدر درباره ظهور و فرج و غیبت و مسایل مربوط به موعود جهانی امم، دلیل محکم و قانع کننده عقلی و منطقی و علمی داریم که نیاز به گفتن بعضی از مطالب سست و سخیف و باطل و امثال آن نیست.

وی از عموم منتظران آن حضرت خواستند که شب نیمه شعبان که شب احیا و شب زنده‌داری و شب دعا و مناجات با خداوند متعال است، توبه و استغفار و انابه کنند و همه با هم برای تعجیل در فرج موفور السرور آن امام عزیز و مهربان دعا کرده و رفع مشکلات و نگرانی‌ها و نصرت و پیروزی مسلمانان را از خداوند متعال مسألت کنند.

صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه در طول تاریخ، شیعه همیشه آرمانگرا و منتظر ظهور دولت حقه و جهانی و واحد الهی بوده است گفت: شیعه زنده است، چون منتظر طلوع خورشید جهان تاب مهدوی است. فرهنگ شیعه یعنی فرهنگ عدالت گستری، حق پرستی، صداقت، راستی، ایثار و فداکاری و در یک کلمه فرهنگ تشیع یعنی فرهنگ انتظار؛ انتظاری که عامل مقاومت و تحرک و پیروزی و خوشبختی و سعادت است. انتظار مصلح و انتظار امام غایبی که ذخیره بزرگ الهی برای تشکیل حکومت واحد جهانی اسلامی است.

وی از عموم شیعیان خواست که قداست این مجالس نورانی و پربرکت را نگاه داشته و آنها را با عطر صلوات بر محمد و آل محمد معطر کرده و با دعوت از سخنرانان و مدیحه سرایان، فضای نورانی و معنوی آن را بیشتر کنند و آنها را با ملاهی و مناهی و منکرات آلوده نکنند.

    منبع: http://www.isna.ir

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS