دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آینده ویرایش کشور در دست حوزه علمیه خواهد بود

No image
آینده ویرایش کشور در دست حوزه علمیه خواهد بود رییس انجمن قلم حوزه علمیه: آینده ویرایش کشور در دست حوزه علمیه خواهد بود
خبرگزاری قرآنی ایران: هم اکنون ویراستاران حوزه علمیه گوی سبقت را در ویرایش و تألیف کتاب‌های ویرایشی از دیگر همگنان خود ربوده‌اند. به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از مرکز خبر حوزه علمیه قم، «رضا بابائی» ریس انجمن قلم حوزه علمیه قم با بیان این مطلب افزود: برخی از ویراستاران مرحله اول قم بهترین قلم‌زنان این عرصه هستند و کسانی از آن‌ها که در دهه شصت ویرایش می‌کردند، هم‌اکنون بهترین‌های کشور محسوب می‌شوند، ولی این فضیلت‌ها و توانایی‌های حوزه علمیه پنهان مانده است. وی با تأکید بر آسیب‌شناسی وضعیت نقد در حوزه علمیه قم افزود: انجمن قلم در سال جاری برای سامان دادن به وضعیت ویرایش حوزویان، نشست نقد وضعیت ویرایش در حوزه را برگزار خواهد کرد. رئیس انجمن قلم حوزه با بیان این‌که رشد و گسترش ویرایش در حوزه با بخشنامه محقق نمی‌شود گفت: هم‌اکنون وضعیت ویرایش در حوزه علمیه قم باوجود تبلیغات کارهای تهران، از وضعیت بهتری برخوردار است و آینده ویرایش کشور هم در دست حوزه خواهد بود. وی تدریس ادبیات در کنار سایر علوم در حوزه‌های علمیه را از دلایل پیشرفت وضعیت ویرایش در حوزه دانست و افزود: ادبیات فارسی با ادبیات عرب همواره از ارکان آموزش در حوزه بوده است و خیلی از بزرگان ادب فارسی یا کاملاً حوزوی بوده‌اند یا اطلاعات دینی داشته‌اند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS