دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن

No image
اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن، روز گذشته در قم به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن کریم که با هدف اجرای طرح تدریس و آموزش در مدارس علمیه خواهران، در اردوگاه فاطمه زهرا(س)، برگزار شد، اول مردادماه، به کار خود پایان داد.
خانم ناصح، مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در حاشیه این مراسم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این کارگاه از 27 تیرماه، در قم آغاز شده بود که اول مرداد ماه با برگزاری آزمون پایان دوره به کار خود پایان داد.
وی افزود: در این دوره آموزشی، 85 نفر از بانوان طلبه از پنجاه مدرسه علمیه حضور داشتند که به مدت چهار روز در یک کارگاه علمی به روش‌های جدید و همچنین رفع نواقص علمی خود پرداختند.
ناصح با بیان این که دوره یادشده به صورت مقدماتی برای آن دسته از بانوان طلبه مدارس علمیه‌ای که موفق به حضور در این دوره‌ها نشدند، برگزار شد و خاطر نشان کرد: به زودی دوره تکمیلی برای این گروه در شهریورماه برگزار می‌شود و بانوان طلبه می‌توانند با حضور در این دوره به نتایج علمی خوبی دست یابند.
مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: منبع درسی این کارگاه آموزشی، کتاب«تدبر روش‌مند در قرآن»، اثر استاد الهی‌زاده است که اساتید با گذراندن آن جهت تدریس در مدارس علمیه گواهی تدریس دریافت می‌کنند.
گفتنی است، تاکنون 390 استاد از 156 مدرسه علمیه سراسر کشور، این دوره‌ها را گذرانده‌اند که 73 مدرسه علمیه دیگر باید در این طرح شرکت کنند و تا‌کنون دوازده دوره تدبر روشمند در قرآن کریم در سطح مقدماتی برگزار شده است، که شش دوره مقدماتی، پنج دوره تکمیلی و یک دوره عالی برای بانوان مربی تدبر روشمند در قرآن، در تابستان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS