دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

استقلال حوزه علمیه به معنای انفکاک آن از دولت نیست

No image
استقلال حوزه علمیه به معنای انفکاک آن از دولت نیست مدیر حوزه علمیه قم خواستار بهره گیری بیشتر دولتمردان از ظرفیتهای حوزه های علمیه شد و گفت : استقلال حوزه علمیه به معنای انفکاک آن از دولت نیست.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استان قم، حجت الاسلام سید هاشم حسینی بوشهری که پیش از سخنرانی رئیس جمهور در مدرسه فیضیه قم سخن می گفت با اشاره به اینکه حوزه علمیه خاستگاه انقلاب ما است و جایگاه آن جایگاه رفیعی است گفت : کسی نمی تواند انکار کند که حوزه علمیه عقبه فکری و علمی انقلاب است.
وی افزود : مدرسه فیضیه اگر زبان داشت ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور مکتبی می گفت که انتظارات برآورده شده است.
مدیر حوزه علمیه قم تصریح کرد : انتظار فیضیه به عنوان پایگاه قم از دولتمردانی که دلسوز و خیرخواهند و برای خدمتگزاری شب و روز نمی شناسند این است که به پایگاه علمی حوزه بیش از آنچه که در طول سه دهه به آن ارج گذاشته شده است ارج گذاشته شود.
وی افزود : البته در برنامه پنج ساله چهارم توسعه دولت کریمه با همکاری جمعی از حوزویان به ساماندهی امور پرداخته اما ما معتقدیم برخی ظرفیت‌های حوزه همچنان ناشناخته مانده است.
مدیر حوزه علمیه قم تصریح کرد : امروز دغدغه طلاب ما این است که در بعد مسائل تبلیغی وضعیت ما بخشی نگر است. متاسفانه امروز مشکلات اقتصادی و فرهنگی به رخ طلاب ما کشیده می شود یعنی نوعی ناهمگونی در کشور وجود دارد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS