دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

افتتاح30 کتابخانه ادبیات دفاع مقدس در 30 دانشگاه کشور

No image
افتتاح30 کتابخانه ادبیات دفاع مقدس در 30 دانشگاه کشور
سردار میرفیصل باقرزاده از افتتاح 30 کتابخانه تخصصی ادبیات دفاع مقدس در 30 دانشگاه کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار فارس، میرفیصل باقرزاده رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در نشستی خبری با خبرنگاران برنامه‌های این بنیاد را برای هفته دفاع مقدس اعلام کرد.                                      
وی گفت: روز ششم مهر ماه با حضور وزرای علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین و مهم‌ترین کتابخانه‌ از بین این 30 کتابخانه در دانشگاه تهران راه‌اندازی و به کتابخانه تخصصی ادبیات دفاع مقدس مجهز می‌شود.
به گفته باقرزاده، این کتابخانه‌ها در سه فاز راه‌اندازی می‌شوند که در فاز نخست دانشگاه‌های فردوسی مشهد، صنعتی امیرکبیر، تبریز، شهید باهنر، زنجان، شهید چمران، گیلان، صنعتی اصفهان، علامه طباطبایی و یزد در دستور کار قرار دارند.                                                  
مسعود امیرخانی، مدیر انتشارات بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه این نشست خبری به خبرنگار فارس، گفت: این کار به همت بنیاد و با همکاری وزارت علوم، فنون و فناوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.                                                        
در این همکاری سه جانبه بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با کمک وزارت ارشاد کتب مورد نیاز این کتابخانه‌ها را تامین کرده است. وزارت علوم نیز وظیفه تامین مکان، فضا و تجهیزات این کتابخانه‌ها را در دانشگاه‌ها را برعهده داشته است.                                           
به گفته امیرخانی، قرار داشتن دانشگاه در مرکز استان و وسعت مکان و فضای هر دانشگاه و تجهیزات آن از جمله معیارهای انتخاب دانشگاه‌ها بوده است.
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS