دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

امام جمعه شیراز؛ خرافات در دین موجب رویگردانی افراد کم اطلاع از دین می شود

No image
امام جمعه شیراز؛ خرافات در دین موجب رویگردانی افراد کم اطلاع از دین می شود
آیت الله محی الدین حائری شیرازی بروز و ظهور خرافات در دین را به عنوان یکی از عواملی دانست که موجب روی گردانی افراد کم اطلاع از دین می شود.
 
به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، آیت الله محی الدین حائری در خطبه های این هفته نمازجمعه شیراز افزود: شیاطین، خرافات را از یک سو وارد دین کرده و از سوی دیگر عده ای را در پشت خرافات به تماشایی آن وا می دارند و در چنین شرایطی افرادی که کم اطلاع و کم سواد دینی باشند از آن روی برگردانده و در مقابلش نیزمی ایستند.
وی با اشاره به اینکه این افراد حتی ممکن است دوستدار دین نیز باشند، افزود: چنین افرادی ممکن است از نظر تحصیلاتی نیز باسواد بوده اما از نظر دینی آگاهی و سواد کمتری داشته باشند و در چنین شرایطی با سوادان کم اطلاع از دین در مقابل آن می ایستند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به جریان کشته شدن عثمان بیان کرد: عثمان را عده ای از دوستان بدون آگاهی از دین کشتند و خون عثمان بهانه ای شد برای اینکه حضرت علی(ع) و دوستانش را به ریخته شدن این خون نسبت دهند و از این طریق جمعیت زیادی را علیه ایشان تحریک کردند.
آیت الله حائری با اشاره به اینکه شیاطین لباس باطل را بر حق و لباس حق را بر باطل می پوشانند، عنوان کرد: در چنین شرایطی حق با چنین لباسی منزوی شده و باطل با لباس حق، حق به جانب می شود و افراد کم اطلاع نیز خیال می کنند در جبهه حق عیله باطل می جنگند در صورتیکه جریان خلاف این موضوع بوده و در حال جنگیدن علیه واقعیت هستند.
وی با بیان اینکه این مسائل همان فتنه است، افزود: شیاطین نیز در این وضعیت نان خود را در تنور فتنه می پزند و هرچه در طرفین این نبرد کشته شوند به سود فتنه است.
امام جمعه شیراز گفت: امام حسین(ع) با جریان عاشورا این فتنه را حل کرد و در عاشورا هم حق و هم باطل آشکار شد و می توان گفت این واقعه نوروز و تجدید حیات اسلام به شمار می رود.
آیت الله حائری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بشر در چند مقوله نمی تواند امور خود را با علم انجام دهد بلکه این مسائل با دین حل می شود، افزود: امنیت، عدل، بانکداری و... از جمله مسائلی بوده که بشر فقط می تواند با روش دین در این بخشها وارد شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هرچه علم بشر بیشتر شود سلاح های او نیز پیشرفته و بیشتر می شود تا جایی که دیگر کشورها نیز از ترس حمله چنین کشوری خود را مجهزتر می کنند و درنتیجه نا امنی بشر را فرا می گیرد در این وضعیت علم بشر فقط به ایجاد این ناامنی کمک کرده است.
وی تصریح کرد: بانکداری با روش علمی نیز جز ربا نتیجه دیگری نخواهد داشت و قوانین این حوزه نیز با عدل مطابق نخواهد بود و در چنین وضعیتی با قوانین ظالمانه و مخالف با عدل مواجه می شویم.
امام جمعه شیراز در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه در مدارس باید شرایط تربیت صحیح دانش آموزان فراهم شود، افزود: مدیران مدارس برای فرهنگسازی مناسب و تربیت صحیح دانش آموزان، باید در ساعات خارج از درس برای آنها کلاسهای بدون حضور و غیاب و نمره دائر کنند و در این کلاسها از افراد دلسوخته برای پاسخ دادن به سئوالات استفاده شود.
آیت الله حائری شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور نیز اظهار داشت: برای شکوفا شدن اقتصاد کشور باید به سه عامل کاهش مصرف، افزایش تولید و توسعه فضای سبز توجه شود.
وی عنوان کرد: ائمه (ع) نیز به این سه راس مثلث توجه جدی داشته و از ما نیز چنین توقعی دارند که در عین کم مصرف کردن به افزایش تولید نیز توجه کنیم.
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS