دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

انتقاد آیت‌الله مکارم از خرافه گرایی برخی مداحان

No image
انتقاد آیت‌الله مکارم از خرافه گرایی برخی مداحان آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در قم، با اشاره به خطر رواج و نفوذ خرافات در اشعار مذهبی، گفت: شاعران و مداحان از استفاده از اشعار خرافی و نادرست در ادبیات دینی ومذهبی خودداری کنند.
وی دوشنبه شب در دیدار با اعضای کانون شاعران و مداحان مذهبی استان قم، خاطرنشان کرد: متأسفانه خسارات فراوانی از این رهگذر، دامن دین را گرفته است.
وی گفت: باید با تدبیر، اندیشه و بدون هرگونه شتاب‌زدگی این مشکل را برطرف کنیم و ادامه داد: متأسفانه برخی از شاعران و مداحان به دلیل این‌که تحصیلات و اطلاعات دینی کافی ندارند و افکارشان در سطح پایین است، به حادثه کربلا، عاشورا و فرهنگ اهل بیت (ع) ضربه می‌زنند.
این مرجع تقلید یادآور شد: متأسفانه برخی از شعرا، اشعاری از ائمه (ع) می‌سرایند که حتی خواندن آنها در مجالس خصوصی خجالت‌آور است و این محصول کار و تلاش عوامل نفوذی است.
وی اظهار داشت: اگر فرهنگ غربی بر نوع مداحی و اشعار دینی ما حاکم شود، آن هنگام مصیبت است.
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مداحان و شاعران باید هشیار باشند، نباید مداحان ما برای گریه گرفتن از مردم و جمع کردن جمعیت بیشتر، شعری بخوانند که شبیه کفر باشد و یا مقام امام حسین (ع) را تنزل دهد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS