دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برجسته‌ترین صفات و ویژگی‌های یک زن (همسر) شایسته چیست؟

No image
برجسته‌ترین صفات و ویژگی‌های یک زن (همسر) شایسته چیست؟

پرسش:

برجسته‌ترین صفات و ویژگی‌های یک زن (همسر) شایسته چیست؟

پاسخ:

آیۀ مبارکه 34 سورۀ نساء می‌فرماید: « قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَیْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ » براساس آیه فوق می‌توان دو صفت فرمانبری و فروتنی از یک سو و دارای عفت بودن زن از سوی دیگر را از صفات ممتاز و برجستۀ یک همسر شایسته معرفی کرد. زن شایسته از نظر اسلام کسی است که فرمان‌بردار همسر باشد. زنی که در مقابل شوهرش گردنکشی و زبان درازی کند، در حقیقت با وجود فطری الهی خود مخالفت می‌کند. دومین صفتی را که آیه مبارکه بیان می‌کند «عفت» است. عفت در خلوت و جلوت. یعنی زن در حضور و غیاب همسر خود باید عفیف باشد. (تألیف: آیت الله مظاهری) منابع: 1)خانواده در اسلام، ص 28.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS