دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری کارگاه آموزشی سند چشم انداز بیست ساله ویژه طلاب

No image
برگزاری کارگاه آموزشی سند چشم انداز بیست ساله ویژه طلاب
حجت‌الاسلام عباس هژبر،‌ مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا ‌گفت: به زودی با راه اندازی کارگاهی آموزشی، طلاب حوزه علمیه قم با سند چشم انداز بیست ساله کشور آشنا می‌شوند. وی ادامه داد:‌ هم ‌اکنون در حال برنامه ‌ریزی برای این کارگاه آموزشی هستیم و تاکنون دو جلد کتاب سند چشم انداز و فرآوری سخنان رهبر معظم انقلاب درباره چشم انداز بیست ساله را تدوین کرده‌ایم که به زودی از زیر چاپ خارج خواهد شد. حجت‌الاسلام هژبر با بیان این‌که مبلغان این مرکز بیشترین ارتباط را با دانش ‌آموزان مدارس دارند،‌ تصریح کرد: گرچه به فرموده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدیران باید راه‌های تحقق سند چشم انداز را ترسیم کنند، ولی مبلغانی که با دانش‌‌آموزان در ارتباطند، می‌توانند بیشترین نقش را در این باره ایفا کنند. وی ادامه داد: در سال 1404، سال تحقق سند چشم انداز، جوانان دبیرستانی پست‌های کشور را به عنوان مدیران آینده در دست خواهند داشت؛ از این رو باید از هم ‌اینک با چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران آشنا باشند. مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان ضرورت و اهمیت سند چشم انداز، تاریخچه،‌ ویژگی‌های سند،‌ راهبردهای کلان و تبیین شاخصه‌های آن را از سرفصل‌های این کارگاه آموزشی اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون در حال رایزنی با برخی مراکز علمی و آموزشی کشور برای برگزاری این کارگاه آموزشی هستیم تا بتوانیم با استفاده از اساتید ماهر، کارگاه آموزشی مفیدی را برگزار کنیم. وی همچنین از برپایی نمایشگاه چشم ‌انداز بیست ‌ساله جمهوری اسلامی ایران خبر داد و در ادامه از نبود فعالیت کافی در برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها در زمینه چشم انداز انتقاد کرد. منبع خبر: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS