دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تهدیدهای آمریکا،مسئولان و نخبگان را مصمم تر می کند.

No image
تهدیدهای آمریکا،مسئولان و نخبگان را مصمم تر می کند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به‌نقل از جامعه‌اسلامی مهندسین، وی در حاشیه نشست جامعه اسلامی مهندسین به خبرنگاران گفت: نباید تنها وزارت علوم مسوول رسیدگی به نخبگان سیاسی باشد،بلکه جامعه و طیف‌های مختلف بیرونی نیز باید اهمیت ویژه‌ای برای نخبگان سیاسی قائل باشند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تاکید کرد: نخبگان سیاسی در تشکل‌های دانشجویی دانشگاهها حضور دارند.
زاهدی تاکید کرد: بحث نخبگان سیاسی باید از سوی رسانه‌های جمعی پیگیری شود و رسانه‌ها باید در این بحث وظیفه‌ای خود را به خوبی انجام دهند.
وی در خصوص برنامه‌های وزارت علوم برای پرورش نخبه‌های سیاسی در کشور گفت: معاونت فرهنگی وزارت علوم چهارچوبی برای این کار دارد و بر اساس آن موضوع نخبگان سیاسی را پیگیری می‌کند گرچه مسوولیت اصلی آن برعهده وزارت علوم نیست .
زاهدی با بیان اینکه وزارت علوم جایگاه ویژه‌ای را برای تشکل‌های دانشجویی قائل است، گفت: تشکل‌های اساتید نیز جایگاه ویژه‌ای در وزارت علوم دارند و ما احترام خاصی برای آنها قائل هستیم .
وی در خصوص مقصران اصلی منتقل نشدن پیام و آثار ‪ ۱۳‬آبان به نسل جدید، گفت: در ابتدا مسوولان مقصرند و سپس رسانه‌ها که باید وظیفه‌خود را در این خصوص انجام دهند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره استفاده از نام مستعار نیز گفت: استفاده از اسم مستعار برای بسیاری از نیروهای امنیتی خوب است به همین جهت نمی‌توان گفت همیشه این کار امری ناپسند است.
زاهدی در عین حال تاکید کرد: اگر کسی بخواهد از اسم مستعار سوء‌استفاده کند و یا به منافع شخصی و ملی ضربه بزند، باید به مجازات برسد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS