دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تهران از همکاری دانشگاه الازهر و مراکز علمی ایران استقبال می‌کند

No image
تهران از همکاری دانشگاه الازهر و مراکز علمی ایران استقبال می‌کند نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه الازهر با اشاره به استراتژی غرب در محروم سازی مسلمانان از تکنولوژی پیشرفته، ضرورت توجه دانشگاه‌ها به تربیت نیروی انسانی در دانشهای بنیادین پیشرفته را متذکر شد و از همکاری دانشگاه الازهر و مراکز علمی ایران استقبال نمود.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکترعلی لاریجانی ظهر امروز با حضور در دانشگاه الازهر با رئیس و جمعی از اساتید این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار دکتر احمد الطیب رئیس دانشگاه الازهر توضیحاتی در مورد معرفی دانشگاه ارائه و به ذکر تاریخچه ای از آن پرداخت .
وی وجود کرسی های مختلف تدریس فقه مذاهب اسلامی و مذهب جعفری و علوم مختلف دینی و فلسفی را در این دانشگاه نشان اهتمام مسئولان آن در جهت تقریب بین مذاهب دانست و استفاده از نظریات و نوشته‌های علماء و حکماء بزرگ اسلامی و شیعی نظیر ملاصدرا و علامه شهید مطهری را در عرصه‌های مختلف علمی دانشگاه، بسیار راهگشا دانست.
وی با تحلیل شرایط سیاسی منطقه و استراتژی غرب در محروم سازی مسلمانان از تکنولوژی پیشرفته، ضرورت توجه دانشگاه‌ها به تربیت نیروی انسانی در دانش‌های بنیادین پیشرفته را متذکر گردید و از همکاری دانشگاه الازهر و مراکز علمی ایران استقبال نمود.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS