دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

جزوه قرآنی خطی موقوفه به آستان قدس رضوی برگردانده شد

No image
جزوه قرآنی خطی موقوفه به آستان قدس رضوی برگردانده شد رئیس اداره مخطوطات سازمان کتابخانه، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: جزوه قرآنی خطی نفیسی متعلق به قرن ششم هجری که وقف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی شده به این آستان مقدس عودت داده شد.
حسین فاضل هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد گفت: این قرآن به دلایل نامعلومی از سال‌های دور نزد خانواده‌ای نگهداری می‌شده که پس از شناسایی توسط شورای ارزیابی نسخ خطی به وسیله عصمت منتظریان تسلیم کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی شد.
رئیس اداره مخطوطات سازمان کتابخانه، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این جزوه قرآنی یکی از سی پاره‌هایی است که در آن جزء پنجم قرآن کریم به خط نسخ کتابت شده است.
وی افزود: واقف این اثر نورستی بنت علی بن محمد معروف به صلاح نیشابوری است که مجموعه جزوات آن در سال ‪ ۶۰۷‬هجری قمری وقف روضه منوره شده است.
هاشمی گفت: دو صفحه اول این اثر دارای کتیبه، حاشیه مذهب و منقش که در میان کتیبه‌ها به خط کوفی با سفیداب "الجزء" و "الخامس" کتابت شده و در تمام نسخه کلمه جلاله با طلا و تحریر شنگرف نوشته شده است.
وی افزود: فواصل آیات این کتاب نفیس گوی زرین و در حاشیه نشانه‌ها قرص مذهب و منقش با شکل قندیل مانند است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS