دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

حل معمای چگونگی تشخیص اصوات در مغز

حل معمای چگونگی تشخیص اصوات در مغز توسط محقق ایرانی دانشگاه کالیفرنیا
حل معمای چگونگی تشخیص اصوات در مغز
حل معمای چگونگی تشخیص اصوات در مغز

حل معمای چگونگی تشخیص اصوات در مغز توسط محقق ایرانی دانشگاه کالیفرنیا

محقق ایرانی دانشگاه کالیفرنیا توانست با انجام تحقیقات گسترده در عرصه مطالعات مغزی از راز چگونگی تشخیص اشیاء در فضا از سوی مغز هنگامی که تنها صدایی از آنها شنیده می شود پرده بردارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سالهای طولانی است که دانشمندان به دنبال ارایه توضیحی در این خصوص بوده اند که چگونه افراد می توانند گفتگویی را در فضایی شلوغ و پرتراکم حتی زمانی که چندین گفتگوی مختل کننده دیگر نیز در جریان است درک کنند؟ اما اکنون به نظر می رسد دستاورد بی سابقه کوروش صابری استادیار علوم شناختی دانشگاه کالیفرنیا در اروین پاسخی بر این معما باشد.

این محقق ایرانی با استفاده از تکنیک MRI کاربردی توانسته است به این درک روشن برسد که چگونه مغز می تواند اشیاء مختلف را در فضا تشخیص دهد هنگامی که شخص آنها را شنیده و لزوما نمی بیند.

کوروش صابری -

محقق ایرانی دانشگاه کالیفرنیا در اروین

کوروش صابری و تیم تحقیقاتی اش در آزمایشگاه "کوروش صابری" در دانشگاه کالیفرنیا در اروین تلاش کرده اند تا موضوعات انسانی را در معرض صداهای مختلف قرار دهند.

به گزارش مهر، گاهی اوقات این صداها از مکان های مختلفی در نزدیکی موضوع مورد نظر منتشر شده و با صداهای دیگری در راه رسیدن به گوش و مغز ترکیب می شوند اما مغز به راحتی صدای اصلی را تشخیص می دهد.

صابری و تیم تحقیقاتی همراهش نخستین محققانی در جهان هستند که از صداهای تفکیک شده مجازی-واقعی در یک محیط MRI کاربردی برای بازتولید آزمون های صوتی طبیعی با هدف مطالعه عملکرد مغز استفاده می کنند

به گزارش مهر ، نتیجه دوم آناست که به نظر می رسد اطلاعات شنیداری فضایی در منطقه عصبی پردازش می شوند که Planum Temporale نام دارد. این پردازش به شیوه ای صورت می گیرد که می تواند تفکیک سازی منابع چندگانه صوتی را تسهیل کند.

صابری و تیم تحقیقاتی همراهش نخستین محققانی در جهان هستند که از صداهای تفکیک شده مجازی-واقعی در یک محیط MRI کاربردی برای بازتولید آزمون های صوتی طبیعی با هدف مطالعه عملکرد مغز استفاده می کنند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
Powered by TayaCMS