دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

در مقطع سطح دو و سه؛ پذیرش دانش پژوه در مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی

No image
در مقطع سطح دو و سه؛ پذیرش دانش پژوه در مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی از مراکز تخصصی حوزه علمیه قم برای سال تحصیلی 89-88 در مقطع سطح دو و سه دانش پژوه می پذیرد.
حجت الاسلام سید احمد مرتضایی، معاون آموزش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این مرکز تخصصی به منظور تربیت و پرورش نیروی توانمند و متخصص، از میان طلاب دارای شرایط برای سال تحصیلی 89-88 در دو مقطع سطح دو (کارشناسی) و سه (کارشناسی ارشد) با دو گرایش فقه و حقوق خصوصی و فقه و حقوق جزا و جرم شناسی دانش پژوه می پذیرد.
وی در ادامه افزود: قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه علمی، تعهد به رعایت مقررات آموزشی و انظباطی و حداکثر سن 30 سال برای دوره کارشناسی و 34 سال برای دوره کارشناسی ارشد از جمله شرایط پذیرش دانش پژوه در این دوره هاست.
حجت الاسلام مرتضایی ادامه داد: اتمام پایه ششم برای ورود به مقطع کارشناسی و اتمام سطح دو با اولویت رشته حقوق برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد لازم است.
وی زمان نام نویسی برای شرکت در آزمون ورودی این مرکز را از پانزدهم تیر تا پانزدهم مهرماه عنوان و خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز از جمله فتوکپی شناسنامه، دو قطعه عکس و ارزیابی تحصیلی خود به دفتر امور مراکز تخصصی واقع در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، طبقه دوم، مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کنند.
معاون آموزش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی اظهار داشت: آزمون ورودی دوره سطح دو (کارشناسی) ساعت نه صبح روز پنج شنبه شانزدهم آبان ماه و آزمون ورودی دوره سطح سه (کارشناسی ارشد) ساعت نه صبح روز پنج شنبه نهم آبان ماه برگزار می شود، از این رو داوطلبان دوره سطح دو می بایست از تاریخ یازدهم تا پانزدهم آبان ماه و داوطلبان دوره سطح سه باید از تاریخ چهارم تا هشتم آبان ماه برای دریافت کارت ورورد به جلسه به دفتر امور مراکز تخصصی مراجعه کنند.
وی مواد آزمون سطح دو را ابواب قضا، شهادات، حدود، قصاص، دیات، اقرار، کفالت، حجر و متاجر شرح لمعه با ضریب سه، اصول فقه مظفر با ضریب دو، ادبیات عرب(ترجمه و اعراب گذاری نهج البلاغه از خطبه 101 تا پایان 120) با ضریب دو، زبان انگلیسی در حد دیپلم با ضریب یک و قانون اساسی با ضریب یک عنوان کرد و افزود: منابع آزمون سطح سه با گرایش فقه و حقوق خصوصی، حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت، متون حقوقی به زبان انگلیسی و قواعد فقه مدنی و منابع آزمون سطح سه با گرایش فقه و حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی، آیین دادرسی کیفری، متون حقوقی به زبان انگلیسی و قواعد فقه جزایی می باشد.
حجت الاسلام مرتضایی در پایان ضمن انتقاد از عدم تخصیص مکان مناسب برای این مرکز تخصصی تصریح کرد: متأسفانه به علت کمبود منابع و نبود مکان مناسب، با اهداف بلند مدت خود که شامل تربیت نیرو برای قوه قضاییه و رفع شبهات فقهی و حقوقی جامعه است، فاصله بسیاری داریم.
گفتنی است؛ سوالات آزمون ورودی این مرکز تخصصی به صورت چهارگزینه ای است و پذیرش دانش پژوه بر اساس بالاترین امتیاز آزمون و مصاحبه خواهد بود.
علاقه مندان می توانند جهت کسب آگاهی بیشتر با شماره تلفن 7830957 دفتر امور مراکز تخصصی یا 6612885 و 6622844 مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی در قم تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS