دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

سی ام خردادماه در مشهد برگزار می شود؛ نخستین گفتمان دین پژوهی پیرامون جایگاه تولید علم در حوزه های علوم دینی

No image
سی ام خردادماه در مشهد برگزار می شود؛ نخستین گفتمان دین پژوهی پیرامون جایگاه تولید علم در حوزه های علوم دینی نخستین گفتمان دین پژوهی پیرامون جایگاه تولید علم در حوزه های علوم دینی، از سوی دفتر امور خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، سی‌ام خردادماه، برگزار می‌شود.
خانم ندری، معاون پژوهشی دفتر امور خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از برگزاری نخستین گفتمان دین پژوهی پیرامون جایگاه تولید علم در حوزه‌های علوم دینی از سوی این مرکز خبر داد و افزود: این گفتمان در قالب چهار نشست برنامه‌ریزی شده است که نخستین نسشت آن سی‌ام خردادماه، در مشهد برگزار می‌شود.
وی اجرای این طرح را در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نقش اساسی و بنیادی حوزه‌های در تولید فکر دینی دانست و اظهار داشت: بررسی ماهیت علم، تبیین جایگاه تولید علم در حوزه‌های علوم دینی، بحث و بررسی پیرامون ایجاد نهضت نرم افزاری و جایگاه آن در حوزه‌های علوم دینی و تدوین چشم انداز رسالت روحانیت در جهان امروز را از دیگر اهداف برگزاری این سلسله نشست ها برشمرد.
معاون پژوهشی دفتر امور خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: نخستین گفتمان دین پژوهی پیرامون جایگاه تولید علم در حوزه‌های علوم دینی، با حضور اساتید، متخصصین و متفکرین حوزه و دانشگاه، سی‌ام خردادماه، در محل تالار اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در مشهد، برگزار می‌شود.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS