دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

ششمین کنگره اروپایی فلسفه تحلیلی برگزار می‌شود

No image
ششمین کنگره اروپایی فلسفه تحلیلی برگزار می‌شود
ششمین کنگره اروپایی فلسفه تحلیلی در کراکو لهستان در روزهای 21 تا 26 آگوست سال 2008(31 مرداد تا 5 شهریور) به همت موسسه فلسفه دانشگاه یاگیلونیان لهستان برگزار می شود.
 
به گزارش خبرنگار آئین و اندیشه فارس این سلسله کنگره‌ها موسوم به ECAP هر سه سال توسط انجمن اروپایی فلسفه تحلیلی به هدف ایجاد ارتباط و تشویق به همکاری فیلسوفان اروپایی برگزار خواهد شد. کنگره پیشین در سال 2005 در لیسبوا برگزار شد.
ششمین کنگره این انجمن به طور محلی و با همکاری موسسه فلسفه دانشگاه یاگیلولینان لهستان و آکادمی علوم این کشور برگزار می شود.  این همایش در کراکو بزرگترین شهر جنوبی لهستان در کنار رودخانه ویستوال برگزار خواهد شد. کراکو در قرون یازدهم تا شانزدهم پایتخت لهستان بوده است. این شهر میراث فرهنگی و آثار دیدنی حیرت انگیزی دارد. زبان برگزاری این همایش نیز انگلیسی می باشد  .
در ابتدای این همایش سخنگوی ریاست جمهوری لهستان و شهردار کراکو نیز سخنرانی خواهند کر.
فلسفه تحلیلی که با آغاز سده بیستم و با کوشش‌های فلسفی چهره‌های شاخصی چون فرگه؛ راسل؛ وایتهد و مور شروع شد عمدتا در کشورهای انگلیسی زبان چون آمریکا و انگلیس رشد کرد و با آثار اندیشمندانی چون ویتگنشتاین؛ کواین؛ آوستین؛ کارناپ؛ استراوسن؛ دیویدسون و ... بالید .
عمده مباحث فلسفه تحلیلی به تحلیل زبان؛ معرفت شناسی و مباحث منطقی و سایر فلسفه‌های درجه دوم چون فلسفه زبان؛ فلسفه ذهن؛ فلسفه اخلاق؛ فلسفه دین و ... می‌پردازد. علی رغم این نباید تلقی افراطی را که میان فلسفه تحلیلی و فلسفه قاره‌ای تمایزی پرناشدنی قائل می‌شود؛ جدی گرفت  .
در سالهای اخیر کوشش های فراوانی از سوی فیلسوفان برای تقریب این دو جریان فکری صورت گرفته است.
 
 
منبع: www.farsnews.ir

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS