دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

عن بقیة الله الأعظم(ارواحنا فداه):«اللهم شیعتُنا منا، خلقوا من فاضل طینتنا وَعُجِنُوا من مَاء عَذب وَلایَتنا...»

امام زمان (علیه السلام) فرمود: «پروردگارا، شیعیان ما از مایند. از اضافه طینت و سرشت ما خلق شده‌اند و با آب گوارای ولایت ما سرشتشان عجین شده است....» (بحارالانوار، ج 53، صص 3 و 2)
عن بقیة الله الأعظم(ارواحنا فداه):«اللهم شیعتُنا منا، خلقوا من فاضل طینتنا وَعُجِنُوا من مَاء عَذب وَلایَتنا...»
عن بقیة الله الأعظم(ارواحنا فداه):«اللهم شیعتُنا منا، خلقوا من فاضل طینتنا وَعُجِنُوا من مَاء عَذب وَلایَتنا...»

عن بقیة الله الأعظم(ارواحنا فداه):

«اللهم شیعتُنا منا، خلقوا من فاضل طینتنا وَعُجِنُوا من مَاء عَذب وَلایَتنا...»

امام زمان (علیه السلام) فرمود:

«پروردگارا، شیعیان ما از مایند. از اضافه طینت و سرشت ما خلق شده‌اند و با آب گوارای ولایت ما سرشتشان عجین شده است....»

(بحارالانوار، ج 53، صص 3 و 2)

توضیح:

«امام زمان (علیه السلام) حقیقت قدسی و آسمانی ما»

رابطه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، یک رابطه وجودی و تکوینی است. آن حضرت اصل و حقیقت و ریشه ما است. ولایت و محبت او، عجین شده با طینت و سرشت ما است. نسبت او به ما، بسیار قوی‌تر، نزدیک‌تر، شدیدتر و قوی‌تر از نسبت پدر و مادر به ما است. والدین ما، اصل و ریشه جسمانی، مادی و دنیایی مایند، در حالی که امامان (علیهم السلام) حقیقت روح و ذات ما و ریشه و اصل ما در بعد انسانی و الهی و ابدی هستند. آنها والدین قدسی و آسمانی ما هستند، که بدون پیوند با ایشان پیوند و اتصال ما با خداوند محال است. برای همین است که حاضریم، همه چیزمان را فدای رسیدن امام زمانمان کنیم؛ یعنی حاضریم؛ تمام آنچه را که به جنبه زمینی و طبیعی ما مربوط می‌شود، فدا کنیم تا به حقیقت قدسی و آسمانی خود برسیم.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS