دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

عن فاطمة الزهراء (سلام الله علیها):«و جعل طاعتنا نظاماً للملة وامامتنا امانا من الفرقه»

حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) فرمود:«خداوند اطاعت ما را نظام و سامانی برای آئین اسلام و امامت ما را امانی از تفرقه و اختلاف قرار داده است.»(دلائل الامامة، ص 33)
عن فاطمة الزهراء (سلام الله علیها):«و جعل طاعتنا نظاماً للملة وامامتنا امانا من الفرقه»
عن فاطمة الزهراء (سلام الله علیها):«و جعل طاعتنا نظاماً للملة وامامتنا امانا من الفرقه»

عن فاطمة الزهراء (سلام الله علیها):

«و جعل طاعتنا نظاماً للملة وامامتنا امانا من الفرقه»

(دلائل الامامة، ص 33)

حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) فرمود:

«خداوند اطاعت ما را نظام و سامانی برای آئین اسلام و امامت ما را امانی از تفرقه و اختلاف قرار داده است.»

توضیح:

از منظر فاطمی، ولایت و امامت تنها عامل به سامان رسانی آئین اسلام است، اما به شرط ولایت‌پذیری امت، ولایت و امامت، یگانه محور وحدت، امنیت و عدالت است، اما به شرط همدلی و همراهی امت‌.

ای صد افسوس! اگر امت امام زمان خویش را قدر نشناسد و او را تنها گذارد؛ ای دو صد افسوس! اگر امت طواف کعبه ولایت، این یگانه‌ترین محور عزت، را واگذارد و به جمره‌های شیطان، این زبون‌ترین محور ذلت، روی آورد. اگر امت چنین جفایی را در حق امام عصر خویش روا دارد و او را تنها گذارد؛ طوفان تفرقه‌ها از هر سو بر او هجوم خواهد آورد و بنیان جامعه را درهم خواهد شکست، از این روست که حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) در آن بی‌نظیر خطبه حکمت‌ آموز، یگانه راه رسیدن به توسعه و عدالت اجتماعی را روی آوری مردم به ولایت و امامت و همراهی عملی مردم با پیشوای الهی امت، معرفی می‌فرماید.

    منبع: (مصباح یزدی، جامی از زلال کوثر، ص 173)

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS