دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

فعالیت های اجتماعی آیت الله جواد تبریزی

No image
فعالیت های اجتماعی آیت الله جواد تبریزی

خدمات اجتماعى

آیت الله تبریزى معتقد است در دنیایى که کفّار در همه زمینه ها خود را براى ترویج مادیّت تجهیز کرده اند و هر روز به امکانات جدیدى دست مى یابد، مسلمانان نباید در ضعف و سستى قرار گیرند و خود را ببازند. همت ایشان همواره تقویت مسلمانان, به ویژه شیعیان بوده است. از خدمات اجتماعى وى مى توان مسجدسازى در جاهایى که مسجدى نبود، دستگیرى از نیازمندان و ساختن درمانگاه بقیة الله قم به قصد حمایت از مستضعفان و خانواده هاى طلاب بى بضاعت اشاره کرد. وى در خصوص درمانگاه بقیة الله تأکید دارد که خانواده هاى طلاب و افراد بى بضاعت از آن بهره مند شوند. این درمانگاه که از نظر پزشکى درمانگاه مجهزى است. در آوردن تمام این تجهیزات همت و کمک جدى داشتند و تأکید دارند در برخورد با مراجعین مراقبت لازم را انجام دهند و رضایت خدا را در نظر داشته باشند. گروهى را نیز مأمور کرده اند درخصوص فقرا و ایتام تحقیق و برایشان مواد خوراکى و پوشاک فراهم کنند. این کار سال هاست که انجام مى شود, البته همواره تأکید کرده است که اسمى از ایشان در هیچ جا مطرح نشود. او دوست دارد کارها را به اسم ائمه معصوم انجام دهد و اگر خیرى به افراد مى رسد، همه آن را عنایتى از سوى اسلام و ائمه بدانند.[1]



[1]. همان.

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS