دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

فعالیت های اجتماعی علامه سید محمد حسین فضل الله

No image
فعالیت های اجتماعی علامه سید محمد حسین فضل الله

خدمات اجتماعى و اقتصادى

علاّمه فضل الله بر این باور مى باشد که وقتى ملتى در محرومیّت باشد و تحت فشار تبعیض و بى عدالتى باشد، طعم عزّت را درک نخواهد کرد و به علاوه راه زنده ماندن و عملى شدن احکام شرعى در میان اقشار گوناگون در این است که به افراد محروم و بى بضاعت رسیدگى گردد و براى رفاه اجتماعى، بهداشتى و معیشتى اقدام شود. به همین سبب، وى به موازات کار فرهنگى و تبلیغى، امور رفاهى و اقتصادى را با جدیّت پى گیرى مى کند.

علاّمه فضل الله براى رسیدگى به شیعیان محروم و مقاوم لبنان و رسیدگى به وضع یتیمان و فرزندان شهدا و توجه به مسائل بهداشتى، تحصیلى و رفاهى آنان، مؤسسه هاى خیّریه اى را تأسیس کرده است که عبارتند از:

1. مبرة الامام الخوئى (مستقر در بیروت ناحیه دوم)

2. مبرة الامام زین العابدین(علیه السلام) واقع در دره بقاع(حوالى شهر بعلبک).

3. مبرة الامام على بن ابى طالب(علیه السلام) در جبل عامل.

4. مبرة سیّدة مریم، جبل عامل ناحیه جویا.

5. مبرة سیّده خدیجه الکبرى(علیها السلام)، واقع در بیروت.

6. مبرة الحوراء زینب(علیها السلام) واقع در بقاع غربى، ناحیه سحمر.

7. بیمارستانى در جنوب لبنان، براى رسیدگى به امور درمانى، بهداشتى و پزشکى مردم این ناحیه.

8. مکتبه الخدمات الاجتماعیه.

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS