دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

فعالیت های سیاسی آیت الله سید محمد باقر سلطانی

No image
فعالیت های سیاسی آیت الله سید محمد باقر سلطانی

همگام با امام

آیت الله سلطانى از یاران و دوستان نزدیک حضرت امام بود. حضرت امام خمینى طى نامه اى در مورخه 16 دى 1356 ش برابر با 26 محرم 1398 ق. از نجف اشرف، آیت الله سلطانى به همراه آیت الله حاج سیّد مرتضى پسندیده، آیت الله حاج شیخ مرتضى حایرى و آیت الله حسینعلى منتظرى را به عنوان وصى خویش در امور مربوط به وجوه شرعى در قم تعیین کرد[17].

امام خمینى همواره در مکاتبات و نامه هاى خود، جویاى احوال این دوست دیرین و یار صمیمى خود مى شد[18]

و در برخى از امور و کارهاى حوزوى آیت الله سلطانى را به عنوان وکیل خویش انتخاب مى کرد[19]

آیت الله سلطانى هم متقابلاً به امام علاقه مند بود و همواره در طول دوران مبارزه، یکى از مدافعان و همراهان انقلاب اسلامى و حضرت امام خمینى به شمار مى آمد و همواره امضاى ایشان، در حمایت از مبارزات مردم مسلمان ایران، به رهبرى امام راحل زینت بخش اطلاعیه ها و پیام ها بوده است[20]. وى در اوّلین دوره مجلس خبرگان قانون اساسى، به نمایندگى مردم استان لرستان برگزیده شد و هماره از انقلاب اسلامى و رهبرى امام راحل و کیان نظام اسلامى پشتیبانى نمود.

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS