دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

فهرست کتاب‌های ترجمه شده به فارسی به صورت نرم‌افزار منتشر می‌شود.

No image
فهرست کتاب‌های ترجمه شده به فارسی به صورت نرم‌افزار منتشر می‌شود.
فهرست کتاب‌های ترجمه شده به فارسی به صورت نرم‌افزار منتشر می‌شود
 
رسا، سرویس شهرستان‌ها ـ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی فهرست کتاب‌های ترجمه شده به زبان فارسی از سال 1371 تا 1384 را به صورت نرم‌افزار ارائه می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رسا، «فهرست کتاب‌های فارسی شده» از ابتدای صنعت چاپ تا سال 1370 در چهار جلد و شامل 25 هزار مدخل پیش از این به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی منتشر شده بود که بخش دوم این اثر به زودی به صورت نرم‌افزار ارائه خواهد شد.
 کتاب«فهرست کتاب‌های فارسی شده چاپی» شامل 25 هزار مدخل کتاب ترجمه شده از آغاز صنعت چاپ تا سال 1371 در همه زمینه‌های علوم را دربر دارد.
تدوین «فهرست کتاب‌های فارسی شده چاپی» به منظور پرهیز از ارائه ترجمه‌های مکرر از یک اثر که سبب ابطال وقت و هزینه فراوان می‌شود، صورت گرفته است.
قابل ذکر است، شیوه تنظیم فهرست‌نویسی کتاب‌های ترجمه شده برای سهولت کار پژوهشگران به صورت الفبایی است به این صورت که نام خانوادگی مؤلف اثر، مترجم و همه آثار ترجمه شده او، محل نشر اثر، ناشر، سال چاپ و تعداد صفحات ذیل آن آمده است.
همچنین برای سهولت در بازیابی اطلاعات در جلد چهارم این کتاب، نمایه‌های مؤلفان و مترجمان و آثار تهیه شده است.
گفتنی است، گروه کتابشناسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی از سال 1376 اقدام به فهرست‌نویسی کتاب‌های فارسی شده کرده است.
 
www.rasanews.com

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS