دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مدیر حوزه علمیه قم با همدلی و همگرایی کاستی‌ها را برطرف کنیم

No image
مدیر حوزه علمیه قم با همدلی و همگرایی کاستی‌ها را برطرف کنیم مدیر حوزه علمیه قم گفت: حوزه علمیه قم ظرفیت‌های فراوانی دارد و از طرفی نسبت به نیازهای جامعه کاستی‌هایی دارد که باید از ظرفیت‌ها استفاده و کاستی‌ها را با همدلی و همگرایی برطرف کنیم.
به گزارش ایسنا، حسینی بوشهری با بیان این مطلب در دهمین اجلاسیه سطوح عالی خارج حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون تحول، افزود: ممکن است در برخی از مسائل به نام تحول مسیر حوزه به سمت و سوی خاصی کشیده شود که لازم است برای جلوگیری از این مساله تحول را مدیریت کنیم.
حسینی بوشهری با تاکید بر استفاده از ظرفیت طلاب جوان، اظهار داشت: نسل جوان حوزه مطالبات فراوانی دارد که اگر در بستر تدبر و تعمق قرار گیرد، تبدیل به بهترین محتوا برای استفاده همه طلاب خواهد شد.
دبیر دوم شورای عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه در سال گذشته پرداخت و افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سال آینده به مدارس و حتی دروس آزاد تکالیف پژوهشی داده خواهد شد.
وی با اشاره به تاسیس رشته شیعه شناسی در حوزه، گفت: مدیریت این رشته با آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی بوده و گام بسیار مهمی برای شناساندن تمام ابعاد تشیع به جهان است.
به گزارش مرکز خبر حوزه، نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از راه اندازی 12 مدرسه پیش حوزوی خبر داد و گفت: فارغ التحصیلان این مدارس عمدتا جذب حوزه می‌شوند و اگر هم به دانشگاه بروند به عنوان دانشجویانی با زمینه دینی و مذهبی مطرح‌اند.
مدیر حوزه علمیه قم به برگزاری دوره‌های آموزش زبان انگلیسی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود 2000 نفر در دوره آموزش زبان انگلیسی و پانصد نفر در دوره آموزش مکالمه عربی شرکت کردند.
وی اظهار داشت: گزارش عملکرد 10 ساله مدیریت حوزه در حال تدوین است که بزودی آماده و در اختیار بزرگان حوزه قرار خواهد گرفت.
منبع: خبرگزاری ایسنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS