دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران؛ همکاری حوزه‌های علمیه برای احیای موقوفات کارگشاست

No image
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران؛ همکاری حوزه‌های علمیه برای احیای موقوفات کارگشاست
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به نقش علما و روحانیان در احیای موقافات اشاره کرد و گفت: احیا و حفظ موقافات گسترش دین و حوزه‌ها را همراه دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، نوزدهم مهر، در جلسه ماهانه جامعه روحانیت شهرستان جویبار موقوفات را متعلق به ائمه اطهار(ع) دانست و خواستار همکاری حوزه‌های علمیه جهت احیای آن شد.
وی با تأکید بر همکاری عموم مردم برای احیای موقوفات، نقش علما و روحانیان را در این بخش، خطیر ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه علما و روحانیان استان مازندران تاکنون فعالیت‌های مناسبی را در این خصوص به انجام رساندند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به پیشینه مذهبی مردم این استان اشاره کرد و بیان داشت: حضور بیشترین بقعه و اماکن متبرکه در مازندران نشان از ارادت و علاقه‌مندی مردم این استان به ائمه‌اطهار(ع) است.
حجت‌الاسلام سهرابی با تأکید بر این‌که علما و روحانیان باید در حفظ اعتقادات مردم نسبت به موقوفات تلاش کنند، تصریح کرد: مردم نباید اموال وقفی را اموال خود بدانند؛ بلکه باید از آن به صورت مطلوب و در راستای اهداف واقفان عمل کنند.
وی با بیان این‌که بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، بیان داشت: حضور روحانیان در این اماکن متبرکه در پیشبرد اهداف فرهنگی کمک خواهد کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این‌که هفتاد درصد موقوفات استان به نام امام حسین(ع) ثبت است، ادامه داد: مبلغان باید با حضور خود با اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و عزاداری‌ها وظیفه خود را نسبت به این موقوفه‌ها عمل کنند.
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS