دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مرکز ترجمه متون فارسی علوم انسانی و اسلامی تاسیس می‌شود

No image
مرکز ترجمه متون فارسی علوم انسانی و اسلامی تاسیس می‌شود بر اساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، به زودی مرکزی برای ترجمه متون فارسی حوزه علوم انسانی و اسلامی در سطحی گسترده به زبانهای مختلف جهان تاسیس می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مصطفوی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از تاسیس مرکزی برای ترجمه متون فارسی حوزه های علوم انسانی و اسلامی در این سازمان و در آینده نزدیک خبر داد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب "آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان" با اعلام این خبر، گفت: مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای تاسیس مرکز ترجمه متون علوم انسانی اجرا می کنیم.
مصطفوی با اشاره به جلسه هفته گذشته این شورا افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیراً دستوری را از تصویب گذراند که بر اساس آن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی موظف شد تشکیلاتی را برای ترجمه آثار حوزه های علوم انسانی، اسلامی و متون زبان فارسی به زبانهای مختلف ایجاد کند.
وی اضافه کرد: البته از جمله وظایف ما ترجمه متون زبان فارسی به سایر زبانهاست و امروزه بسیاری از کتابهای زبان فارسی با کمک اساتید بزرگ در حال ترجمه اند. رویکرد ما هم به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، استفاده از توان سازمانهای غیر دولتی، شخصیتها و مراکزی است که بدون افتادن در بوروکراسی اداری می توانند ما را در این امر یاری دهند. در واقع ما می خواهیم از کمک اشخاص و موسسات حقیقی یا حقوقی خصوصی استفاده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با شکل گیری این تشکیلات، جهشی قابل توجه در ترجمه متون فارسی به زبانهای مختلف روی دهد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS