دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مرکز ترجمه متون فارسی علوم انسانی و اسلامی تاسیس می‌شود

No image
مرکز ترجمه متون فارسی علوم انسانی و اسلامی تاسیس می‌شود بر اساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، به زودی مرکزی برای ترجمه متون فارسی حوزه علوم انسانی و اسلامی در سطحی گسترده به زبانهای مختلف جهان تاسیس می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مصطفوی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از تاسیس مرکزی برای ترجمه متون فارسی حوزه های علوم انسانی و اسلامی در این سازمان و در آینده نزدیک خبر داد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب "آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان" با اعلام این خبر، گفت: مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای تاسیس مرکز ترجمه متون علوم انسانی اجرا می کنیم.
مصطفوی با اشاره به جلسه هفته گذشته این شورا افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیراً دستوری را از تصویب گذراند که بر اساس آن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی موظف شد تشکیلاتی را برای ترجمه آثار حوزه های علوم انسانی، اسلامی و متون زبان فارسی به زبانهای مختلف ایجاد کند.
وی اضافه کرد: البته از جمله وظایف ما ترجمه متون زبان فارسی به سایر زبانهاست و امروزه بسیاری از کتابهای زبان فارسی با کمک اساتید بزرگ در حال ترجمه اند. رویکرد ما هم به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، استفاده از توان سازمانهای غیر دولتی، شخصیتها و مراکزی است که بدون افتادن در بوروکراسی اداری می توانند ما را در این امر یاری دهند. در واقع ما می خواهیم از کمک اشخاص و موسسات حقیقی یا حقوقی خصوصی استفاده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با شکل گیری این تشکیلات، جهشی قابل توجه در ترجمه متون فارسی به زبانهای مختلف روی دهد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS