دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نام‌گذاری سالروز فاجعه سامرا به «روز جهانی مبارزه با وهابیت و تروریست»

No image
نام‌گذاری سالروز فاجعه سامرا به «روز جهانی مبارزه با وهابیت و تروریست» مجموعه گروه‌های ضد تروریستی عراق، پیشنهاد کردند 22 فوریه، سالگرد انهدام حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا به دست تروریست‌های وهابی، به عنوان روز جهانی مبارزه با وهابیت و تروریسم نام‌گذاری شود.
به گزارش شیعه نیوز به نقل از فارس، این گروه‌های غیر دولتی که پس از این فاجعه، با نام «انتفاضه مهجر» در پایتخت‌های مهم جهان فعالیت وسیع سیاسی، حقوقی و فرهنگی خود را آغاز کرده‌اند، از تمامی شرافتمندان و دوستاران صلح در جهان خواستند، روز 22 فوریه (مصادف با جمعه، سوم اسفندماه سال جاری) را که دومین سالروز انهدام این مضجع شریف است، به عنوان روز جهانی مبارزه با وهابیت و تروریسم اعلام کرده و در تظاهرات باشکوهی که همزمان در پایتخت‌های مهم جهان برگزار خواهد شد حضور یافته و برائت خود را از تروریسم، خشونت و وهابیت ابراز کنند.
صدها تن از اعضای این ائتلاف، دیروز در برابر سفارت عربستان سعودی در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، دست به تظاهرات زدند و با سر دادن شعارهای ضد تروریستی، خشم خود را از اقدامات وهابی‌های تکفیری و سلفی و عوامل کشتار زنان و کودکان بی‌گناه در عراق ابراز کردند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS