دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نام‌گذاری سالروز فاجعه سامرا به «روز جهانی مبارزه با وهابیت و تروریست»

No image
نام‌گذاری سالروز فاجعه سامرا به «روز جهانی مبارزه با وهابیت و تروریست» مجموعه گروه‌های ضد تروریستی عراق، پیشنهاد کردند 22 فوریه، سالگرد انهدام حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا به دست تروریست‌های وهابی، به عنوان روز جهانی مبارزه با وهابیت و تروریسم نام‌گذاری شود.
به گزارش شیعه نیوز به نقل از فارس، این گروه‌های غیر دولتی که پس از این فاجعه، با نام «انتفاضه مهجر» در پایتخت‌های مهم جهان فعالیت وسیع سیاسی، حقوقی و فرهنگی خود را آغاز کرده‌اند، از تمامی شرافتمندان و دوستاران صلح در جهان خواستند، روز 22 فوریه (مصادف با جمعه، سوم اسفندماه سال جاری) را که دومین سالروز انهدام این مضجع شریف است، به عنوان روز جهانی مبارزه با وهابیت و تروریسم اعلام کرده و در تظاهرات باشکوهی که همزمان در پایتخت‌های مهم جهان برگزار خواهد شد حضور یافته و برائت خود را از تروریسم، خشونت و وهابیت ابراز کنند.
صدها تن از اعضای این ائتلاف، دیروز در برابر سفارت عربستان سعودی در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، دست به تظاهرات زدند و با سر دادن شعارهای ضد تروریستی، خشم خود را از اقدامات وهابی‌های تکفیری و سلفی و عوامل کشتار زنان و کودکان بی‌گناه در عراق ابراز کردند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS