دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر آیت الله العظمى امام خمینى درباره آیت الله سید عبدالله شیرازی

No image
نظر آیت الله العظمى امام خمینى درباره آیت الله سید عبدالله شیرازی

پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامى ایران، آیت الله العظمى امام خمینى به مناسبت رحلت آیت الله العظمى شیرازى (رضوان الله تعالى علیه).

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انّالله و انّا الیه راجعون

رحلت مرحوم آیت الله آقاى حاج سیّد عبدالله شیرازى(قدس سره) موجب کمال تأسّف است. وجود این گونه شخصیّت هاى علمى و دینى و متعهّد به مجاهدت علیه سردمداران کفر و ستم، سرمایه هائى براى حوزه هاى علمى و پشتوانه اى براى کشور و فقدان آنان ثُلْمه اى براى اسلام و مسلمین است. اینجانب این ضایعه اسفناک را به محضر مقدّس ولىّ الله الاعظم ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ و حضرات مراجع معظّم و علماى اَعلام ـ دامت برکاتهم ـ و حوزه هاى علمیّه و بیت محترم و آقا زادگان ایشان ـ ایدهم الله تعالى ـ تسلیت عرض نموده و براى بازماندگان محترمشان صبر جمیل و اجر جزیل و براى آن بزرگوار رحمت واسعه حقتعالى را خواستارم. والسّلام على عبادالله الصالحین.

غرّه محرّم الحرام 1405

روح الله الموسوى الخمینى([4])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS