دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر آیت الله حاج شیخ مرتضى حائرى درباره آیت الله محمد حسین فاضل اردکانی

No image
نظر آیت الله حاج شیخ مرتضى حائرى درباره آیت الله محمد حسین فاضل اردکانی

علاّمه محمّدحسین اردکانى معروف به «فاضل اردکانى»، عالم جلیل القدر و مرجع اوایل سده چهاردهم عهد ناصرالدّین شاه بود که بسیارى از مجتهدان از درس ایشان کسب فیض نموده اند. وى با استاد الفقها شیخ مرتضى انصارى، هم دوران بود. آیت الله حاج شیخ مرتضى حائرى از والد بزرگوار خود نقل مى کند:

مرحوم محمّدحسین شهرستانى ـ که از شاگردان مبرّز آیت الله فاضل اردکانى بود و پس از استاد، ریاست دینى و کرسى درس به وى رسید ـ بالاى سر مبارک حضرت سیّدالشهدا(علیه السلام) قسم یاد کرد که: ایشان از شیخ انصارى اعلم است.([13])

همچنین آیت الله العظمى اراکى در مصاحبه اى ضمن تأیید این مطلب مى فرمایند:

«آقاى محمّدحسین شهرستانى معتقد بود که فاضل حتّى از شیخ انصارى هم، اعلم است.»([14])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS