دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر امام خمینى درباره آیت الله سید رضی شیرازی

No image
نظر امام خمینى درباره آیت الله سید رضی شیرازی

پیام امام خمینى

در تاریخ 24 تیر 1358ش. (20 شعبان 1399ق) به مناسبت ترور نافرجام آقاى سیّد رضى شیرازى، امام خمینى با ارسال پیامى براى ایشان ابراز تأثّر و ناراحتى کرد. متن پیام چنین است:

بسمه تعالى

خدمت جناب مستطاب حجّت الاسلام آقاى حاج آقا رضىّ شیرازى ـ دامت افاضاته ـ خبر ناگوار سوء قصد به جناب عالى از طرف عناصر فاسد رژیم منحطّ سابق موجب نگرانى و تأثّر شد. در این موقع که نهضت اسلامى با قاطعیّت به راه خود ادامه مى دهد و بدخواهان را به یأس و نومیدى مى کشد، با این حرکات مذبوحانه مى خواهند به خیال فاسد خودشان ایجاد وحشت در ملّت مسلم کنند غافل از آنکه ملتى که جوانان نورسشان از شهادت در راه هدف - که همان اسلام است - استقبال مى کنند، از سوء قصدها و ترورها نمى هراسند. سوء قصد به اشخاصى که در طول عمر به خدمت خالق و خلق اشتغال داشته اند اراده آنان را مصمّم تر و حقانیّت مکتب را واضح تر مى نماید. گروهى که به اسم اسلام، فرزندان اسلام را ترور مى کنند و به اسم خلق، زندگى خلق را به تباهى مى کشند، مى توان آنها را جز و هواخواهان اجانب و خیانتکاران به اسلام و خلق مسلمان دانست.

از خداوند تعالى سلامت و بهبودى جناب عالى را خواهانم.

والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

روح الله الموسوى الخمینى.»[35]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

سید رضی شیرازی

سید رضی شیرازی

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS