دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر حسن بن راشد حلّى درباره علامه فاضل مقداد اسدی

No image
نظر حسن بن راشد حلّى درباره علامه فاضل مقداد اسدی

شاگردش، حسن بن راشد حلّى، مى گوید: «شیخ ما، پیشوا، علامه اعظم، ابوعبدالله مقداد که خداوند چهره او را نورانى کرده است، مردى است با کمال، داراى صدایى رسا، زبانى بُرّا در گفتار بلیغ و سخنور و در علوم فراوانى متخصص است. وى فقیهى متکلّم، اصولى، نحوى و منطقى است، که کتاب تألیف کرد و خوب هم تألیف کرد.»([64])

وى نه تنها نزد دانشمندان شیعه، مقام و منزلت خاصى دارد، بلکه نزد دانشمندان اهل سنّت نیز داراى موقعیت و شهرت فوق العاده اى است. نویسنده التفسیر والمفسرون، از دانشمندان اهل سنّت، کتاب ارزشمند «کنز العرفان فى فقه القرآن» فاضل مقداد را در کنار سایر کتاب هایى که در مورد آیات الاحکام نوشته شده است، در فصلى جداگانه متذکر شده و بعد از ذکر مشخصات و اوصاف وى، در مورد آن کتاب به بحث و نقد و نظر پرداخته است.([65])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS