دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر حضرت آیت الله حسن حسن زاده آملى درباره میرزا حسن کرمانشاهی

No image
نظر حضرت آیت الله حسن حسن زاده آملى درباره میرزا حسن کرمانشاهی

حضرت آیت الله حسن حسن زاده آملى مى فرماید:

«از زمان حکیم بزرگ، استاد الحکماء و الفلاسفه، ملاّ على نورى مازندرانى ـ رضوان الله تعالى علیه ـ تا کنون، هر چند علماى الهى که همه آنان و یا اکثرشان از شاگردان به واسطه یا مع الواسطه همین حکیم متألّه ملاّعلى نورى اند ] و [ بر کرسى شریعت غّراء، معارف حقه محمّدیه را بر نفوس مستعده، القا مى فرمودند و علم پرورى و عالم پرورى مى نمودند، لکن مرحوم ملاّعلى نورى و حکیم سبزوارى، در تعلیم حکمت متعالیه و تدریس کتب صدرالمتألهین و مرحوم آقامیرزا محمّدرضا قمشه اى و آقامیرزاهاشم اشکورى در تعلیم حقایق عرفانیه و تدریس صحف محیى الدّین عربى و مرحوم میرزاحسن کرمانشاهى در تعلیم حکمت مشاء وتدریس زبرشیخ رئیس، شاخص بوده اند و در شاگرد پرورى و نشر اصول معارف انسانى، ممتاز. هر یک در فن دیگرى، کمال تبحر را داشته است جز این که در یک سمت شهرت یافته است با حفظ این که و الذین اوتوا العلم درجات[23].

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS