دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر حضرت آیت الله خامنه اى، رهبر معظم انقلاب اسلامى درباره میرزا علی اکبر مرندی

No image
نظر حضرت آیت الله خامنه اى، رهبر معظم انقلاب اسلامى درباره میرزا علی اکبر مرندی

پیام مقام معظم رهبرى

حضرت آیت الله خامنه اى، رهبر معظم انقلاب اسلامى ایران پیام تسلیتى در تاریخ 10/1/1373 به خانواده ایشان فرستادند. متن پیام بدین شرح است.

بسمه تعالى

رحلت عالم ربّانى و فقیه اخلاقى سالک، مرحوم آیت الله آقاى حاج میرزا على اکبر آقاى مرندى ـ طاب ثراهـ را به حوزه هاى علمیّه بالخصوص جامعه علمى و مردم عزیز آذربایجان و بالاخص به بازماندگان و خاندان و ارادتمندان ایشان تسلیت مى گویم. ایشان در شمار آخرین یادگارهاى دوران شکوفایى حوزه کهن نجف اشرف و بقیة السیف تلامذه عالم اخلاقى بزرگ مرحوم آیت الله العظمى حاج میرزا على قاضى ـ اعلى الله قدره ـ بودند و درگذشت ایشان ثلمه اى جبران ناپذیر است.

خداوند روح مطهر این عالم جلیل را با اولیائش محشور کند و راه معرفة الله و سلوک طریقه اهل بیت عصمت را روشن تر و رایج تر فرماید.

سید على خامنه اى ([41])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS