دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر حضرت ایت الله خوئی درباره آیت الله میرزا علی غروی

No image
نظر حضرت ایت الله خوئی درباره آیت الله میرزا علی غروی

«بسم الله الرحمان الرحیم»

الحمدالله رب العالمین والصلاة والسلام على اشرف الانبیاء والمرسلین محمد و عترته الطاهرین واللعنة الدائمة على اعدائهم اجمعین إلى یوم الدین.

بحثهایى را که جناب فاضل علامه محقق رکن اسلام، نور چشم عزیزم آقاى میرزاعلى تبریزى غروى -ادام الله فضله- از درسهاى فقهى ما، که براى طلاب فاضل حوزه علمیه بیان مى کردیم گردآورى کرده و شرح کاملى است بر عروة الوثقى ملاحظه نمودم و آنها را در نهایت دقت و استوارى یافتم. احاطه وى بر نکته هاى ظریف بحثها و دستیابى او به همه حقایق آنها، آن هم با این بیان شیوا و دلپذیر و ژرف نگرى زیبا و سودمند، مرا به شگفت آورد. هرچند جاى شگفتى نیست، چرا که وى از کسانى است که در توانایى علمى و کارایى فکرى او، گمان من به خطا نرفته است و بحمدالله در آنچه از بحثهاى فقهى و اصولى و تفسیرى ما شرکت نموده، به مرتبه بالایى از آن دست یافته و امید به روشن نگاه داشتن مشعل فروزان علم در روزگاران آینده را در من برانگیخته است، اینک با وجود عالیمقامان بلند پایه اى چون او، دریافته ام که زحمتهاى توانفرساى من براى برپا داشتن و سروسامان بخشیدن به حوزه علمیه هدر نرفته است، بلکه آن تلاشها و کوششهاى پیگیر به بار نشسته و این بوستان سرسبز وخرم هر زمان میوه هاى خوش طعم خود را به جهانیان عرضه مى دارد. آفرین بر او بخاطر آنچه نگاشته و تحقیق و پژوهش نموده و مورد دقت و موشکافى قرار داده است و از خداى متعال خواهانم که او را یارى دهد تا سرمشقى باشد براى فضلاى گرامى و یکى از مراجع در احکام دین گردد و او را توفیق دهد که در کار خویش جدیت ورزد و فعالیتش را همواره مستمر گرداند تا طلاب و دانش پژوهان هم دوره او از وجودش بهره مند گردند. خداوند سبحان است که توفیق پیمودن راه راست را عنایت مى فرماید و در آغاز و پایان هر چیز، سپاس و ستایش از آن اوست.

15 ذیحجة الحرام 1377هـ ق

ابوالقاسم الموسوى الخوئى»[

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS