دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر سید احمد دهدشتى حائرى درباره میرزا حبیب الله خویی

No image
نظر سید احمد دهدشتى حائرى درباره میرزا حبیب الله خویی

سید احمد دهدشتى حائرى:

وى در تقریظ خود بر منهاج البراعه، میرزا حبیب الله را این گونه ستوده است:

«گرچه بر نهج البلاغه شرح هاى خوبى نوشته شده است و دانشمندانى همچون ابن ابى الحدیدو ابن میثم در این وادى قلم زده اند و تمام تلاشهاى خود را براى توضیح و تبیین کلام امیر المؤمنین(علیه السلام) به کار گرفته اند امّا در عصر ما خداوند به مسلمانان منت نهاد که عالم پیشرو و مورد اعتماد اهل اسلام، ادیب روزگار و فقیه اهل بیت(علیهم السلام)، افتخار محققین و برگزیده مجتهدین و عارف نیایشگر میرزا حبیب الله خویى آستین بالا زد و تمام همتش را به کار گرفت و منهاج البراعه را به مشتاقان و محققین نهج البلاغه عرضه نمود. و این موسوعه ى بى نظیر را فراهم آورد.»[22]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS