دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر سید محمدباقر خوانسارى درباره صاحب فصول محمد حسین حائری

No image
نظر سید محمدباقر خوانسارى درباره صاحب فصول محمد حسین حائری سید محمدباقر خوانسارى نویسنده روضات الجنات باشد. وى که پاى منبرهاى سخنرانى و جلسات درس صاحب فصول حضور یافته است، مى نویسد:

«شیخ محمدتقى ـ صاحب حاشیه ـ را برادرى است: ارجمند، بلند مرتبه فقیهى بزرگوار، دانشور فرزانه، محقّق، مدقّق، یگانه روزگار، که خداوند جلّ و علا، او را نسبت به برادرش مانند نسبت هارون(علیه السلام) به حضرت موسى(علیه السلام) قرار داده است، او کسى جز شیخ محمدحسین حائرى نیست. این دانشمند پرشور و متعهّد و مرزبان آگاه و بیدار حوزه تشیع از کسانى بود که در کربلا مبارزه سختى را با اندیشه هاى سخیف فرقه شیخیّه آغاز کرد. و سستى و بى پایه بودن افکار آنان را برملا و آنها را رسوا نمود و او این روش را در آشکار و نهان ادامه مى داد. خودم در کربلا او را در بالاى منبر مى دیدم که در این راستا سخنرانى مى کرد و مخالفان را به چالش مى کشید.»[9]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS