دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر سید مصلح الدّین مهدوى درباره آیت الله سید علی نجف آبادی

No image
نظر سید مصلح الدّین مهدوى درباره آیت الله سید علی نجف آبادی

سید مصلح الدّین مهدوى که از زندگى نامه نویسان زبردست و ماهر بود، درباره سیّد على نجف آبادى، به نقل از آیت الله حاج آقا مصطفى مهدوى هرستانى، یکى از شاگردان وى، مى نویسد:

«در قبل از ظهر روز چهارشنبه دوم شعبان المعظم 1407 ق. جهت درک فیض از محضر مبارک حضرت آیت الله مهدوى در منزل ایشان شرفیاب شدم. ایشان ضمن صحبت، اشاره به شاگردى و تحصیل کردن خود نزد مرحومین آیتین حجّتین، آقا شیخ محمّدرضا نجفى و حاج میر سیّد على نجف آبادى، از این دو استاد و سایر اساتید خود به خوبى و بزرگى یاد نموده و همگان را ستودند.»[48]

سپس مى نویسد: «آیت الله مهدوى اشاره به بزرگداشت و تجلیل از مقام علمى مرحوم علاّمه نجفى نموده و گفتند: حاج میر سیّد على مجتهد نجف آبادى، عالمى جامع و از بسیارى از معاصرین در جامعیت برتر و ممتاز بود.[49]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS