دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر شیخ عباس قمى درباره علامه سید محمد باقر خوانساری

No image
نظر شیخ عباس قمى درباره علامه سید محمد باقر خوانساری

شیخ عباس قمى نیز مى گوید:

«مرحوم علامه جلیل، فقیه زاهد مجتهد، عظیم الشأن محقق، متتبع رجالى، محدث ادیب، مفسر لغوى، آقا میرزا محمّد باقر چهار سوقى ـ رضوان الله علیه ـ در طول پنجاه سال زحمت مداوم و مطالعه ده ها، بلکه صدها کتاب و رساله، بدون آن که کسى او را در این کار یارى کند و به نوعى از انواع در تألیف کتاب کمک و مساعدت نماید، موفق گردید کتابى جامع به نام «روضات الجنات در احوال علماء و السادات» در احوال عده کثیرى از بزرگان، فقها، ادبا و محدثین بزرگوار شیعه و همچنین جماعت بسیارى از علماى سنّى را در چهار مجلد بزرگ تألیف نماید. و الحق، خدمتى بزرگ و قابل هر گونه تعریف و ستایش انجام داد و با انجام یافتن آن، منّتى بزرگ بر ذمه اهل مطالعه و تحقیق ثابت گردانید.»([23])

«سید بلند مقام و رکن قابل اعتماد، فاضل قوى و عالم مؤید، ادیب، ماهر و خردمند، شاعر ماهر، پژوهشگر متبحر، خبیر، بصیر، عَلَم اعلام، پیشواى مردم، مرجع خاص و عام، صاحب روضات الجنات...»([27])

«سید فاضل متتبع و پژوهشگر، متبحر، خبیر، پیشواى مردم، مرجع خواص و عوام»([28])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

گوینده

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS