دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر محقّق خوانسارى درباره قاضی ابوالفتح محمد بن علی کراجی

No image
نظر محقّق خوانسارى درباره قاضی ابوالفتح محمد بن علی کراجی

محقّق خوانسارى:

الشیخ العالم الثقه، ابوالفتح محمّد بن علىالکراجکى، فقیه اصحاب، که از سیّد مرتضى و شیخ ابوجعفر طوسى روایت مى نماید. از روایات او در کنزالفوائد و غیر آن برمى آید که وى در شهرهاى مختلف سفر مى کرده و هدفش در بیشتر این سفرها، تحصیل فقه، حدیث، ادب و غیر این ها بوده است. از آنجا که وى بیشتر در مرکز مصر، یعنى قاهره و دیگر شهرهاى این کشور اقامت داشته در اجازاتش به «تریل الرملة»([27]) یا «الرملة البیضاء» شهرت یافته است. از همین کتاب برمى آید که اقامت کراجکى در مصر، حدود دهه دوم، پس از سال (400 هـ .ق.) بوده است. کراجکى در این دیار، معمر مشرقى ـ از یاران امیرالمؤمنین(علیه السلام) ـ را ملاقات کرده است و قول صاحب مجمع البحرین ـ در واژه سلاّر بن عبدالعزیز ـ نیز بر این امر گواهى مى دهد.([28])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS