دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر مقام معظم رهبرى حضرت ایت الله خامنه ای درباره آیت الله اکبر هاشمی بهرمانی

No image
نظر مقام معظم رهبرى حضرت ایت الله خامنه ای درباره آیت الله اکبر هاشمی بهرمانی

در محبت و عنایت مقام معظم رهبرى نسبت به آقاى هاشمى همین بس که ایشان در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهورى آقاى هاشمى، او را به عنوان: عالمى مجاهد، فقیهى اسلام شناس و سیاستمدارى هوشمند و مدیرى دردآشنا و دلسوز مطرح کردند[41] و درباره قبول ریاست جمهورى آقاى هاشمى فرمودند:

«... إن شاء الله با تصمیم قاطع برادر عزیز و عالى قدرمان، جناب آقاى هاشمى، براى پذیرش پست مدیریت قوه مجریه که واقعاً مژده و شفایى براى دل هاى مردم است، این آرزو محقّق شود. ما منورتر و روشن تر و سابقه دارتر و شناخته شده تر و درد آشناتر و رمز آشناتر از ایشان با مسائل انقلاب، کس دیگرى را سراغ نداشتیم. نمى شود گفت شما بهتر از من ایشان را مى شناسید چون سوابق انس، ارادت و آشنایى من با آقاى هاشمى خیلى طولانى است[42]».

«... من باید به مردم عزیزمان تبریک عرض کنم چون رئیس جمهورى با این خصوصیات، حقیقتاً براى ملّت و انقلاب و کشور ما یک موهبت الهى است. وجود جناب آقاى هاشمى و مسئولیتشان، هر دو براى مردم و بر ما نعمت است و من قدر این نعمت را مى دانم[43]».

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS