دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نمی‌دانم چرا همیشه بی‌دلیل بر سر موضوع‌های جزئی با خواهرم دعوایم می‌شود؟

No image
نمی‌دانم چرا همیشه بی‌دلیل بر سر موضوع‌های جزئی با خواهرم دعوایم می‌شود؟

پرسش:

نمی‌دانم چرا همیشه بی‌دلیل بر سر موضوع‌های جزئی با خواهرم دعوایم می‌شود؟

پاسخ:

دعوای خواهر و برادر چیزی نیست که کسی آن را نشناسد مگر این‌که تک فرزند باشد. موضوعات مورد مشاجره هم آن قدر کوچک و جزئی هستند که می‌توانیم بگوئیم این مشاجرات علت دیگری دارند. ظاهراً اکثر این دعواها به دلیل حسادت خواهران و برادران نسبت به یکدیگر است. به طوری که هر یک از آنها می‌خواهند توجه پدر و یا مادر را معطوف به خود کنند. و در این مسیر همدیگر را رقیب احساس کرده، به هم حساس می‌شوند. راه حل مشکل هم کم کردن حس حسادت است: اولاً هر کس سعی کند از طریق تلاش فردی به رشد برسد. ثانیاً‌هر یک از خواهران و برادران عملاً به خاطر دیگران از خودگذشتگی نشان دهد. مثلاً‌ آن‌ها را هم سهیم در موفقیت‌هایمان قلمداد کنیم یا خودمان را هم سهیم در شکست‌های آن‌ها بدانیم و… با این روش‌ها قدری از حس حسادت کاسته خواهد شد. (تألیف: دکتر علی اصغر احمدی) منابع: 1)کندوکاو، ص 26-24.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS