دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نهمین همایش کشوری نماز در تبریز برگزار شد.

No image
نهمین همایش کشوری نماز در تبریز برگزار شد. نهمین همایش کشوری نماز در مرکز تربیت معلم شهید باهنر تبریز برگزار شد.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در آیین برگزاری این همایش با اشاره به اهمیت نماز در زندگی بشریت، گفت: دین اسلام برای بشریت ارزش زیادی قائل بوده به ‌طوری که ‌از بدو تولد تا لحظه مرگ مجموعه برنامه‌هایی تحت عنوان دین برای انسان دارد.
آیت‌الله مجتهد شبستری تاکید کرد: دین سلسله قوانین و مقرراتی است که با تامین نیازهای مادی و معنوی انسان، سعادت دنیوی و اخروی وی را نیز در نظر دارد.
وی با بیان اینکه بحث نماز تنها در دین اسلام نبوده بلکه در همه ادیان به نماز و اقامه آن تاکید شده است ، افزود: در دین اسلام تاکید زیادی بر نماز شده و با توجه به گسترده بودن بحث نماز باید توجه زیادی به آن نمود.
وی اضافه کرد: در دنیای امروزی خلاء بسیاری در زندگی انسان‌ها احساس می‌ شود که تنها با یاد خدا قابل حل می‌باشد.
آیت‌الله شبستری گفت: غفلت از نماز موجب سلب آرامش فکری بشریت خواهد شد.
وی افزود: در هر جامعه‌ای که در آن نماز نباشد خودکشی، بیماریهای روانی، دلهره و اضطراب حاکم خواهد بود.
وی تاکید کرد: در جامعه‌ای که نماز رواج دارد تجاوز به حقوق دیگران معنا و مفهومی نداشته و آن جامعه به رشد و شکوفایی دست خواهد یافت.
امام جمعه تبریز گفت: نماز واقعی و دور از ریا انسان‌ها را از زشتی‌ها باز می‌دارد.
آیت‌الله شبستری در ادامه سخنان خود با تاکید بر برگزاری نماز به صورت جماعت، افزود: برگزاری نماز به ‌صورت جمعی وحدت، همدلی، رعایت حقوق دیگران،رسیدگی به نیازمندان و مستضعفان را بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد داد.
وی همچنین اظهار داشت: شرکت‌ نکردن در نماز جماعت دهن کجی به جامعه محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر بجا‌ آوردن نماز اول وقت که وظیفه تک‌تک مسلمانان است، افزود: نماز اول وقت موجب نظم در فرد و جامعه می‌شود.
دو هزار و ‪ ۴۵۰‬مقاله تحقیقی و پژوهشی و ‪ ۸۵۰‬اثر هنری در موضوعات نماز به دبیرخانه نهمین همایش کشوری نماز ارسال شده بود.
منبع: خبرگزاری ایرنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS