دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

همسری دارم که وظایف خود را نسبت به فرزندان انجام نمی‌دهد، وظیفۀ من چیست؟

No image
همسری دارم که وظایف خود را نسبت به فرزندان انجام نمی‌دهد، وظیفۀ من چیست؟

پرسش:

همسری دارم که وظایف خود را نسبت به فرزندان انجام نمی‌دهد، وظیفۀ من چیست؟

پاسخ:

گاه می‌شود که پدر، فردی با تربیت و خوش‌اخلاق و علاقه‌مند به تربیت فرزند می‌باشد، اما مادر فردی وظیفه نشناس است، یا بالعکس. در این صورت، فرد مؤدب مسئولیت سنگین‌تری پیدا می‌کند. وی باید دربارۀ تربیت فرزندانش عنایت و توجه بیشتری به خرج دهد. از فرزندانش بیشتر مراقبت کند و هر چه بیشتر با آن‌ها مأنوس شود. به وسیلۀ کاردانی و خوش‌ رفتاری‌های خودش بچه‌ها را مجذوب خویش گرداند و برای آن‌ها بهترین الگو و سرمش زندگی باشد. با فرزندان کاملاً‌ تفاهم نماید و خوب و بد و زشت و زیبا را کاملاً‌ برای ایشان توضیح دهد. اگر مربّی عاقل و با تدبیر باشد و صبر و حوصله داشته باشد می‌تواند تا حدّی جلوی تربیت‌های غلط همسرش را بگیرد و از بدآموزی‌ها بکاهد. به هر حال، کار بسیار دشواری است. اما چاره‌ای نیست و ارزش دارد. (تألیف: آیت الله ابراهیم امینی.) منابع: 1)تربیت کودک، ص 18.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS