دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

هم‌اندیشی بین‌المللی علما و فرهیختگان شیعه و سنی

No image
هم‌اندیشی بین‌المللی علما و فرهیختگان شیعه و سنی دومین هم اندیشی بین‌المللی علما و اندیشمندان شیعه و سنی با حضور بیش از صد تن از علما ، فرهیختگان و اندیشمندان شیعه و سنی از بیش از ‪ ۲۵ کشور جهان به منظور بررسی مسائل وحدت جهان اسلام و اقدام عملی در راستای بیانات مقام معظم رهبری پیرامون "اتحاد ملی و انسجام اسلامی" اول و دوم آبان ماه سال جاری در مجتمع حضرت امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.


دشمن می‌خواهد بیداری اسلامی را با تفرقه افکنی بین شیعه و سنی بی‌اثر کند
دکتر غلامعلی حداد عادل طی سخنانی در این همایش، مهمترین زمینه اختلاف بین مسلمانان را، اختلاف میان شیعه و سنی دانست و گفت: دشمن می خواهد بیداری اسلامی به وجود آمده در قرن اخیر را با ابزار تفرقه از اثر بیندازد و برای مسلمانان درمانی موثرتر از وحدت وجود ندارد. وی برگزاری این مراسم را تلاشی در جهت ایجاد وحدت بیشتر میان مسلمانان و کاهش تفرقه در امت اسلام ارزیابی کرد. رئیس مجلس سپس به حوادث یک قرن اخیر درعالم اسلام اشاره کرد وافزود: مسلمانان در این مدت با چالش های بسیاری مواجه شده اند و ملاحظه می کنیم که تفرقه میان مسلمانان تا چه اندازه به زیان کیان و جامعه اسلامی تمام شده است.
حداد عادل با تاکید بر اینکه امروز وضعیت جهان اسلام بسیار خطیر است، ادامه داد: مسلمانان یک قرن طول کشید تا صاحب یک نگاه انتقادی نسبت به تمدن غرب شدند و پس از شکل گیری انقلاب اسلامی نیز شاهد گسترش موج بیداری در تمام عالم اسلامی هستیم. وی گفت: این بیداری بیانگر این مطلب است که مسلمانان دریافته اند که باید سرنوشت سیاسی و اقتصادی خود را، خود انتخاب کنند و این فکر منحصر به یک کشور نیست و نسل جوان جهان اسلام به برکت مساعی دانشمندان و علمای دین به این بیداری و بلوغ دست یافته اند و می دانند که نباید تسلیم دنیای غرب شوند

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS