دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اتحادیۀ ملت‌های جنوب شرقی آسیا (آسه آن)

No image
اتحادیۀ ملت‌های جنوب شرقی آسیا (آسه آن)

اتحادیۀ ملت‌های جنوب شرقی آسیا (آسه آن) (ASSOCIATION OF SOUTH-EAST ASIAN NATIONS ASEAN)

این سازمان در سال 1967 در بانکوک با عضویت پنج کشور اندونزی، مالزی، سنگاپور، فیلیپین و تایلند به وجود آمده است. "آسه آن" که جانشین اتحادیۀ نظامی سابق کشورهای آسیای جنوب شرقی (سیتو) شده بیشتر به منظور سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی، ایجاد ثبات سیاسی در جنوب شرقی آسیا، پائین آوردن تعرفه‌های تجارتی بین کشورهای منطقه و تشویق اعضا به مبادله اطلاعات علمی، اقتصادی، فنی و فرهنگی تاسیس یافت. کشورهای عضو "آسه آن" در سال 1989 با شش کشور دیگر (ایالات متحدۀ آمریکا،کانادا، ژاپن، کرۀ جنوبی، استرالیا و زلاندنو) شورای همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (آپک) را به وجود آوردند.کشورهایی که بعدا به این سازمان پیوستند عبارتند از:

برونئی(۷ ژانویه ۱۹۸۴) ویتنام(۲۸ ژولای ۱۹۹۵) لائوس(۲۳ ژولای ۱۹۹۷) میانمار(۲۳ جولای ۱۹۹۷) کامبوج(۳۰ آوریل ۱۹۹۹).

رکن اصلی این سازمان، شورای وزیران امور خارجه است.

اتحادیه ملل جنوب شرقی آسیا پس از شکست ایالات متحده آمریکا در ویتنام و نیز به دنبال تغییراتی که در کامبوج به وجود آمده از لحاظ سیاسی فعال‌تر شده است. مقر "آسه آن" در جاکارتا قرار دارد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پایگاه و نقش روحانیت

در این بخش "پایگاه و نقش روحانیت" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

انحراف از منظر متون دینی

در این بخش "انحراف از منظر متون دینی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار گرفته است.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

فرهنگ culture

در این بخش به موضوع فرهنگ( culture ) ، در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

انحراف از منظر متون دینی

در این بخش "انحراف از منظر متون دینی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار گرفته است.
No image

نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد

در این بخش نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ بیان شده است.
No image

هنجارها تجلی بخش ارزشها

در این بخش به موضوع "هنجارها تجلی بخش ارزشها" در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
Powered by TayaCMS