دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

استرس زنان در اوایل بارداری طبیعی است

تحقیقات نشان می دهد، با توجه به تغییرات و نوسانات هورمونی بدن در دوران بارداری، تغییراتی در اخلاق و حالات احساسی مادران باردار رخ می دهد که این موضوع امری طبیعی است.
استرس زنان در اوایل بارداری طبیعی است
استرس زنان در اوایل بارداری طبیعی است

تحقیقات نشان می دهد، با توجه به تغییرات و نوسانات هورمونی بدن در دوران بارداری، تغییراتی در اخلاق و حالات احساسی مادران باردار رخ می دهد که این موضوع امری طبیعی است.

این تغییرات حدود دو ماه طول می کشد و پس از آن با هماهنگ شدن بدن با تغییرات هورمونی به طور خود کار، رفتارها به حالت عادی باز می گردد.

البته نمی توان شدت و میزان حساسیتها و تغییرات رفتاری و احساسی را پیش بینی کرد، زیرا در این زمانهورمون های بدن افزایش یافته و واکنش های زنان به این هورمون ها متفاوت است.

براساس این گزارش ، مدت زمان تقریبی این وضعیت یعنی زمانیکه بدن در حال هماهنگ کردن خود با این هورمونهاست، حدود شش تا 10 هفته طولمی کشد.

لازم به ذکر است، به طور کلی مادران باردار در طول دوران بارداری از روحیه حساس تری برخوردارهستند، اما شدت طبیعی آن در حدود 10 هفته به طول می انجامد.

کارشناسان معتقدند، برای کمک به تخفیف این حالات، همکاری همسران در فراهم کردن محیطی آرام و بدون دغدغه و همچنین ورزش و استراحت کافی برای مادر باردار تاثیری قابل ملاحظه ای درکاهش استرس در این دوراندارد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پایگاه و نقش روحانیت

در این بخش "پایگاه و نقش روحانیت" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

انحراف از منظر متون دینی

در این بخش "انحراف از منظر متون دینی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار گرفته است.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

فرهنگ culture

در این بخش به موضوع فرهنگ( culture ) ، در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

انحراف از منظر متون دینی

در این بخش "انحراف از منظر متون دینی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار گرفته است.
No image

هنجارها تجلی بخش ارزشها

در این بخش به موضوع "هنجارها تجلی بخش ارزشها" در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.
No image

نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد

در این بخش نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ بیان شده است.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
Powered by TayaCMS