دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تالیفات آیت الله سید علی اکبر فال اسیری

No image
تالیفات آیت الله سید علی اکبر فال اسیری

تألیفات

سیّد على اکبر فال اسیرى علاوه بر مقام علمى و فعّالیت هاى سیاسى و اجتماعى داراى آثارى است که بدان اشاره مى کنیم.

1. رساله عملیه

این کتاب چهار سال بعد از رحلت میرزاى شیرازى یعنى در سال (1316 هـ .ق.) به چاپ رسید. از ویژگى هاى این رساله عملیه این است که قبل از پرداختن به مسائل فقهى به صورت مختصر، اصول عقاید را بیان کرده و در بعضى از مسائل فقهى آیات و روایات مربوط به آن را ذکر کرده است.([10])

2. حاشیه شرح لمعه

3. کتاب المیراث

این کتاب درباره احکام فقهى ارث نگاشته شده است. شیخ آقا بزرگ تهرانى درباره کتاب «المیراث» فال اسیرى چنین مى نویسد:

«او در کتاب خویش درباره موانع ارث (ارتداد، قتل، بردگى، دین) شرح مفصل داده و نسخه دستنویس ایشان نزد سیّد عبدالله خویى]برادر آیت الله سیّد ابوالقاسم خویى[ مى باشد.»([11])

در کتاب مذکور احکام ارتداد، انواع کشتن و احکام بندگى را به عنوان موانع ارث مفصلاً بیان کرده است.

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پایگاه و نقش روحانیت

در این بخش "پایگاه و نقش روحانیت" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

انحراف از منظر متون دینی

در این بخش "انحراف از منظر متون دینی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار گرفته است.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

فرهنگ culture

در این بخش به موضوع فرهنگ( culture ) ، در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

شخصیت و عوامل تاثیر گذار در آن

در این بخش "شخصیت و عوامل تاثیر گذار در آن" با موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ بررسی می شود.
No image

هنجارها تجلی بخش ارزشها

در این بخش به موضوع "هنجارها تجلی بخش ارزشها" در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.
No image

نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد

در این بخش نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ بیان شده است.
Powered by TayaCMS