دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تالیفات آیت الله محمد صادق فخرالاسلام

No image
تالیفات آیت الله محمد صادق فخرالاسلام

در سنگر تألیف

شیخ محمّدصادق فخرالاسلام، بعد از استقرار در شهر تهران در سال (1305 هـ .ق.)([24])بنا بر نیاز علمى و مذهبى جامعه اسلامى و وجود افکار انحرافى و شبهه هاى القاء شده از ناحیه مسیحیان که ارکان دین اسلام را مورد هجوم قرار داده بودند، دست به تألیف آثار گوناگون با شیوه هاى مختلف در زمینه دین شناسى و دفاع از حریم آن زد. و آثار متعدد در این زمینه از خود به یادگار گذاشته است که برخى از آن ها هم اکنون نیز از منابع و مآخذ تحقیقى در مجامع و مراکز علمى و مذهبى به شمار مى آیند.

از ویژگى هاى آثار ارزشمند وى مى توان به این مورد اشاره کرد: رعایت نیاز علمى و مذهبى جامعه اسلامى، تبحّر و ژرف اندیشى در طرح مباحث، پژوهش کامل در مورد جوانب موضوعات مطرح شده، تبیین کامل و کافى شبهه ها و جواب آن ها، دورى از تعصّب نابجا، مستند و مستدل بودن مطالب و مسایل، سلاست و روانى نوشتارها و... .

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پایگاه و نقش روحانیت

در این بخش "پایگاه و نقش روحانیت" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

انحراف از منظر متون دینی

در این بخش "انحراف از منظر متون دینی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار گرفته است.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

فرهنگ culture

در این بخش به موضوع فرهنگ( culture ) ، در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

شخصیت و عوامل تاثیر گذار در آن

در این بخش "شخصیت و عوامل تاثیر گذار در آن" با موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ بررسی می شود.
No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد

در این بخش نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ بیان شده است.
No image

هنجارها تجلی بخش ارزشها

در این بخش به موضوع "هنجارها تجلی بخش ارزشها" در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.
Powered by TayaCMS